Procedure afgelastingen

Afgelastingen hebben wij niet altijd zelf in de hand, zowel op ons eigen complex niet als bij afgelasting door andere verenigingen.
Ouders zijn ten aller tijde zelf verantwoordelijk om te achterhalen of een wedstrijd en/of toernooi en/of training is afgelast.

Het criteria voor afgelasting is dat de weers- en/of veldomstandigheden geen ernstig gevaar voor de spelers en/of de kwaliteit van het veld mogen gaan opleveren.

Denk hierbij aan sneeuw, ijsvorming, storm, bliksem, extreme en langdurige regenval, te lage gevoelstemperaturen, grasvelden te drassig etc.
Een regenbui is dus niet per definitie afgelasting want de meeste teams trainen op kunstgras, de spelers hebben een regenjas en er zijn niet echt veel gevallen bekend van blessures door nat worden.

wedstrijden

Alle Academy teams van "De Betrokken Spartaan" vallen voor de KNVB onder categorie B, de JO13-2 t/m JO15-1 onder categorie A.
De Betrokken Spartaan teams vallen onder categorie B.
Kijk bij langdurig slecht/gevaarlijk weer of twijfel bij een wedstrijd eerst altijd op TT pagina 603:

1. staat er "algehele afgelasting West II": alle wedstrijden van zowel alle A als B categorieteams zijn dan afgelast

2. staat er "afgelasting categorie West II categorie B": alle wedstrijden van onze B categorieteams zijn dan afgelast

Voor de thuiswedstrijden trachten wij een afgelasting zo snel mogelijk door te geven via de Voetbalassist app (bij "Afgelastingen") maar zijn hierbij afhankelijk van het tijdstip waarop beslissing wordt genomen door de beheerder van ons complex.

Bij uitwedstrijden en/of toernooien zijn we afhankelijk van het tijdstip van afgelasten door de betreffende vereniging.
Kijk bij twijfel voor vertrek zelf op hun site of bel zelf naar de kantine van betreffende vereniging.
Wij zijn bij een uitwedstrijd niet verantwoordelijk voor afgelastingen op het laatste moment door de betreffende vereniging.

trainingen

Kijk voor vertrek thuis bij twijfel altijd eerst in de Voetbalassist app.
Getracht wordt afgelastingen van trainingen minimaal 3 uur voor aanvang van de training in de Voetbalassist app te plaatsen.
Indien een afgelasting laatste moment plaatsvindt zal er een appbericht in de teamapp worden geplaatst door de contactouder.

Bij afgelasting van de training is het toegestaan dat de trainer in overleg met de coordinator zelf een alternatief (zaal)programma mag aanbieden.

Gemaakte afspraken met een ouder en vergaderingen met staf of een commissie die vallen op een trainingsdag vervallen automatisch bij een afgelasting van de training.

email bij een afgelasting training en/of wedstrijd

Klik hier om in te stellen om als extra ook een email te ontvangen bij een afgelasting. door weer- of veldomstandigheden.
Indien de training niet staat ingepland in die week volgt er geen email.